Dag 38 - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Geert en Linda - WaarBenJij.nu Dag 38 - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Geert en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 38

Blijf op de hoogte en volg Geert en Linda

20 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Fort Myers

Als we wakker worden schijnt de zon en is het al warm en klam. Door de regen die de afgelopen dagen is gevallen is de luchtvochtigheid hoog en voelt de lucht buiten als een warme deken. oftewel, je zweet al als je de kamerdeur van het slot draait. Na het ontbijt gaan we eerst aan de was. We hadden toch alweer een behoorlijke berg, sinds de laatste keer en de keuze van outfits wordt beperkt.

Aan het eind van de ochtend vertrekken we naar Fort Myers Beach. We lopen lekker over de boulevard en de pier om vervolgens te gaan lunchen. We besluiten een serieuze maaltijd te nemen, zodat we vanavond bij Punta Gorda Speedway geen “warm houd hamburgers” te moeten bestellen.

Na een rit van 45 minuten zijn we veel te vroeg bij Punta Gorda speedway. De training is in volle gang, maar de poorten voor het publiek zijn nog niet open. Om 5 uur gaan de poorten los. We zien een ¼ mijl oval, waarop de late models nog steeds trainen. Het is er warm! De meter staat ruim boven de 30 graden en van schaduw is geen sprake. Al snel begint de zon te zakken en wordt het aangenaam.

We zien een avond lang leuke races en een enorm fanatiek publiek. Genieten. Het wordt pas echt leuk als Linda wordt gevraagd waar ze vandaan komt. Als ze uitlegt dat we “From Holland” zijn, dan moet ik ineens worden voorgesteld aan allerlei racefans om te gaan vertellen over de stockcar races in Nederland en worden we overspoeld met informatie over circuits en races uit buurt. De avond wordt afgesloten met een 100 ronden race van de late models. De wedstrijd wordt gestart met een gebed van de race-dominee en het volkslied, waarna iedereen zwaait naar de rijders. We zien een spannende race en genieten van het geluid! Wow.. geen geluidsdempers!

We zijn laat thuis, dus daarom nu pas een verhaal en foto’s. Vandaag gaan we naar Tampa. We hebben een hotel geboekt aan het strand, dus daar zijn we de rest van de dag te vinden. Lekker!