Dag 47 - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Geert en Linda - WaarBenJij.nu Dag 47 - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Geert en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 47

Blijf op de hoogte en volg Geert en Linda

29 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Kissimmee

Magic Kindom staat op het programma voor vandaag. We zijn vroeg wakker en als we het ontbijt op hebben gaan we op weg naar Disney World. Het ligt eigenlijk naast park waar ons huisje is, dus het was een hele korte rit. De toerit van Disney World is een snelweg, met verschillende afslagen naar de diverse parken. Echt heel groot.

Als we bij de parkeerplaats Simba aankomen, stappen we in de trolley naar de kaartverkoop en de ferry naar het park. We stappen op de boot en varen naar de entree. Wat een reis om alleen al van de parkeerplaats naar de entree te komen. Als onze tas is gecontroleerd, lopen we binnen in de Disney Wereld. Alles is er perfect.. ongelofelijk.. Er ligt geen blaadje verkeerd, geen beschadiging in de verf en je kunt er van de straat eten.

Er zijn hele verschillende shows en attracties. We beginnen met de achtbanen en het wildwaterpark, omdat er aan het begin nog geen wachtrijen zijn. Ondanks dat het wat frisjes is, starten we de dag met de wildwater baan. Als we met z’n 4’en naar beneden denderen, krijgen we de volle lading. Vervolgens storten we ons in de shows. Als we aankomen bij de Comedy attractie van Monsters Inc. hebben we even onze twijfels of we de humor gaan begrijpen en of het in ons straatje past. Eenmaal binnen in de zaal, worden we meegenomen in de ene naar de andere grap, waarin het publiek centraal staat. En ja hoor.. Wie is de “Man of the Show?” Appie staat met zijn gezicht op het enorme scherm en wordt het onderwerp van diverse grappen. Appie is volgens Monsters Inc. “De man, who makes a mustache cool!” Oftewel.. De man die een snor hip maakt. hahah.. Als we er uit lopen krijgt Appie een sticker met de tekst: I’m the man of the show!” Hilarisch!

We zijn tot ’s avonds laat in het park. Voor we er erg in hebben, is het 6 uur en start het avond programma. We wachten langs de hoofdstraat op de parades en we staan als kleine kinderen te genieten van shows. Heel mooi om te zien! De avond wordt afgesloten met een kwartier durende vuurwerkshow. Alles is tot in de puntjes georganiseerd. Echt een aanrader voor jong en oud!

Morgen doen we het rustig aan, om bij te komen van ons Disney avontuur!

• 30 Oktober 2012 - 20:33

Mam:

Ja hoor de 2000 voorbij.
    Er staat 36 foto s, maar die staan er niet op, foutje?
    Nog grote plannen voor de komende dagen?
    Van waar vliegen Appie en Netje terug?
    Bij jullie vliegen ze nog wel?
    Veel plezier de laatste week , wij hebben al een busje besproken.
    Groeten van hier.

• 30 Oktober 2012 - 21:56

Wieneke:

Hoi Linda en Geert,

Wat leuk, jullie Disneyervaringen!!!
    Ziet er ook supergezellig uit allemaal!!
    Merken jullie trouwens nog iets van "Sandy" welke momenteel in New York huishoudt? Ik hoop dat jullie reis er niet door in de war gestuurd wordt!!

Groetjes, Wieneke