Dag 48 - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Geert en Linda - WaarBenJij.nu Dag 48 - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Geert en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 48

Blijf op de hoogte en volg Geert en Linda

30 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Kissimmee

Vandaag zoals gister al geschreven, doen we het rustig aan. We hebben om 10 uur afgesproken te gaan ontbijten, dit gebeurt al volgens vast ritueel. De tafel wordt gedekt, er word iets lekkers voor een ieder klaar gemaakt en je neem waar je trek in hebt. dit was dus vanmorgen niet anders. Na het ontbijt word er met Nederland geskyped, en vanmorgen zelfs twee keer erg gezellig!!

Rond het middag uur besluiten we dat we toch wel iets gaan doen vandaag, ongeveer 15 minuten rijden bij ons vandaan zit nog een grote vlooienmarkt met ongeveer 400 kraampjes, we zijn benieuwd..
Als we er binnen komen zien we al snel dat bijna iedere kraam heeft ingekocht bij dezelfde groothandel.. en dat het thema Disney wel erg veel voorbij komt. We lopen een rondje door de 4 hallen en hebben geen van allen de behoefte koopjes te gaan scoren.

Al meerdere keren hebben we langs onze route Cracker Barrel op een groot reclame bord zien staan en we vragen ons af wat het is. Als we binnenlopen en rondkijken is het een country store, met verschillende snuisterijen en geweldige schommelstoelen, maar ook een goed restaurant. We genieten van een heerlijke lunch, die meteen voor avondeten door kan. Lekker!
We zitten aan de US 192, wat een kilometers lange weg is, met hotels, restaurants en giftshops. De ene giftshop is nog meer uitgedost dan de andere. We besluiten toch maar eens bij een giftshop te gaan kijken, want wellicht verkopen ze er nog iets leuks. Aan de buitenkant wordt je aandacht getrokken de grote beelden en de meest bijzondere schilderwerken. Aan de binnenkant zien we vele Disney Souvenirs en de gekste producten waarop Orlando staat gedrukt.

Op de terugweg moeten we ook nog even langs de winkel voor het ontbijt voor morgen en terug naar het huisje. Morgen gaan we naar Universal Studio’s. Overdag in het park en ’s avonds bij de Fright Night. We hebben er veel over gehoord, dus we zijn reuze benieuwd of dit nog enger is dan de Fright Night in Busch gardens. Morgen laten we jullie dit weten.

Over de orkaan Sandy, waar we veel vragen over krijgen. We merken er weinig van. Het is gelukkig om ons heen getrokken en we zien beelden op het nieuws. Het beperkt zich in Florida slechts tot een lage temperatuur en wat bewolking. Bij tijden is er een harde wind, maar we mogen echt van geluk spreken dat het ons zo voorbij is gegaan.

• 31 Oktober 2012 - 19:37

Marina & Jasper En Jerinde:

Hallo buurtjes.
    Mooi dat je niks van sandy mee krijgt dat is wel het laatste waar je op zit te wachten toch?
    Hier is alles oke het weer niet zo dus ik zou zeggen geniet nog effe van het weer.
    Het was wel even wennen laatst om zo met jullie te praten maar wel heel gaaf we missen jullie wel.
    Wat maken jullie wat mee echt te gek dit haalt niemand jullie meer af .
    Heel veel liefs jappe en marina en jerinde ( en een pootje van poemel )